Tiesioginė rinkodara

Kas yra tiesioginė rinkodara?

Veikla, skirta paštu, telefonu arba kitokiu tiesioginiu būdu siūlyti asmenims prekes ar paslaugas ir/ar teirautis jų nuomonės dėl siūlomų prekių ar paslaugų (Lietuvos Respublikos asmens duomenų apsaugos įstatymo - ADTAĮ 2 str. 1 d.). 

Ar reikalingas duomenų subjekto sutikimas tiesioginei rinkodarai?

Elektroninių ryšių įstatymas (ERĮ)

(žr. 81 straipsnį)

Bendroji sąlyga:

Naudoti el. ryšių paslaugas, įskaitant el. pašto pranešimų siuntimą, tiesioginės rinkodaros tikslu leidžiama tik gavus išankstinį abonento ar registruoto el. ryšių paslaugų naudotojo sutikimą

Elektroniniai ryšiai apima telefoną (skambučiai, sms), el. paštą, soc. tinklus, likedin ir t.t.  

Išankstinis sutikimas ≠ sutikimas, duotas komunikacijos metu

Išansktinis sutikimas

Sutikimas turi būti gautas prieš skambinant, siunčiant el. pašto pranešimą ar sms žinutę, ar kt. 

Reikalavimas gauti sutikimą iš anksto reiškia, kad bet kokia komunikacija (pvz., skambinimas, elektroninio laiško siuntimas), siekiant gauti sutikimą teikti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, yra negalima komunikacijos metu neturint abonento ar registruoto elektroninių ryšių paslaugų naudotojo sutikimo. 

T.y. skambučio metu klausti, ar asmuo sutinka gauti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, yra pažeidimas

Mitai

Faktai

Sutikimas nebūtinas, kai 

(žr. ERĮ 81 straipsnio 2 dalį)

1) Taikomos visos sąlygos, todėl nesant bent vienos - sutikimas išlieka būtinu


2) Neinformavus ir nesudarius galimybės prieštarauti el. pašto gavimo metu, išimtimi remtis negalima

Sutikimas tiesioginei rinkodarai turi atitikti BDAR nustatytus sutikimo reikalavimus

Draudimai

Teisė nesutikti, atšaukti sutikimą