Veikla, skirta paštu, telefonu arba kitokiu tiesioginiu būdu siūlyti asmenims prekes ar paslaugas ir/ar teirautis jų nuomonės dėl siūlomų prekių ar paslaugų (Lietuvos Respublikos asmens duomenų apsaugos įstatymo - ADTAĮ 2 str. 1 d.).
Bendroji sąlyga:
Naudoti el. ryšių paslaugas, įskaitant el. pašto pranešimų siuntimą, tiesioginės rinkodaros tikslu leidžiama tik gavus išankstinį abonento ar registruoto el. ryšių paslaugų naudotojo sutikimą
Elektroniniai ryšiai apima telefoną (skambučiai, sms), el. paštą, soc. tinklus, likedin ir t.t.
Sutikimas turi būti gautas prieš skambinant, siunčiant el. pašto pranešimą ar sms žinutę, ar kt.
Reikalavimas gauti sutikimą iš anksto reiškia, kad bet kokia komunikacija (pvz., skambinimas, elektroninio laiško siuntimas), siekiant gauti sutikimą teikti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, yra negalima komunikacijos metu neturint abonento ar registruoto elektroninių ryšių paslaugų naudotojo sutikimo.
T.y. skambučio metu klausti, ar asmuo sutinka gauti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, yra pažeidimas
Tiesioginės rinkodaros pasiūlymui siuntimui viešai paskelbtais įmonių ar asmenų kontaktais nereikia sutikimo (skaityti DUK apie tai)
Tiesioginė rinkodara juridiniam asmenims nėra ribojama (nustatytas draudimas siųsti pranešimus ne fiziniam asmeniui, o abonentui, kuriuo gali būti ir juridisinis asmuo)
Tiesioginė rinkodara apima tik siūlymą įsigyti verslo subjekto prekes ir paslaugas
Tiesioginė rinkodara reguliuojama tik ERĮ (tiek, kiek nereguliuoja ERĮ, taikomas BDAR)
Tiesioginė rinkodara nelaikomi atvejai, kai teikiamos nemokamos paslaugos (pvz. kvietimas į nemokamus mokymus)
Verslo subjektai savo kontaktus skelbia viešai tam, kad į juos kreiptumėtės dėl jų prekių (paslaugų) įsigijimo, o ne savo prekių (paslaugų) siūlymui
ERĮ reiklavimai taikomi ir tiesioginei rinkodarai juridiniams asmenims (tokiu atveju reikalingas vadovo sutikimas, o atsakomybė kyla pagal ANK)
Tiesiogine rinkodara laikomas ir nuomonės dėl paslaugų (prekių) teiravimasis (nepriklausomai nuo to, ar paslaugas / prekes esate įsigijęs)
ERĮ reguliuoja tiesioginę rinkodara el. ryšio priemonėmis, tačiau tokie pasiūlymai gali būti teikiami ir paštu ar biure, tokiu atveju taikomas BDAR
Tiesioginė rinkodara apima bet kokių paslaugų teikimo siūlymą, apimant ir nemokamas
El. paštas gautas iš paties kliento
El. paštas naudojamas savo panašių prekių ar paslaugų rinkodarai (žr. VDAI DUK)
sudaroma aiški, nemokama ir lengva galimybė prieštarauti ar atsisakyti tokio el. pašto tvarkymo (ir vėliau - kiekvieno siuntimo metu)
klientas informuojamas apie tokį tvarkymą ir teisę prieštarauti el. pašto gavimo metu
klientas iš pradžių neprieštaravo dėl tokio duomenų naudojimo
1) Taikomos visos sąlygos, todėl nesant bent vienos - sutikimas išlieka būtinu
2) Neinformavus ir nesudarius galimybės prieštarauti el. pašto gavimo metu, išimtimi remtis negalima
Teikti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, jei yra aiškiai išreikštas konkretaus asmens nesutikimas (BDAR 21 str. 3 d.)
Rinkti ir naudoti asmens kodą tiesioginės rinkodaros tikslais (ADTAĮ 3 str. 3 d.)
Tiesioginės rinkodaros tikslu siųsti el. pašto pranešimus slepiant siuntėjo, kurio vardu informacija siunčiama, tapatybę, nenurodant galiojančio adreso, kuriuo gavėjas galėtų pareikalauti nutraukti tokios informacijos siuntimą (ERĮ 81 str. 3 d.)
Tiesioginės rinkodaros tikslu siųsti el. pašto pranešimus, kuriais gavėjai skatinami apsilankyti interneto svetainėse, neatitinkančiose Informacinės visuomenės paslaugų įstatyme nustatytų reikalavimų (ERĮ 81 str. 3 d.)
Apie teisę nesutikti ir bet kuriuo metu atšaukti sutikimą turi būti informuojama prieš duodant sutikimą;
Privaloma sudaryti realias sąlygas nesutikti (neduoti sutikimo), pavyzdžiui, neapribojant interneto svetainės turinio prieinamumo
Sutikimo atšaukimas turi būti nemokamas
Atšaukti sutikimą turi būti taip pat lengva kaip jį duoti
Atnaujinta 2023-12-01